Carta Aliran Kerja Pengurusan Aset Alih Kerajaan

234 TATACARA PENGURUSAN ASET ALIH KERAJAAN KP 262013 Pelupusan 1. Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan 4.


E Iso Sistem Pengurusan Kualiti

CARTA ALIRAN PENDAFTARAN ASET ALIH KERAJAAN Nota Tandatangan Ketua Jabatan boleh ditandatangani oleh Ketua Jabatan Bahagian Seksyen UnitPENJELASAN TERPERINCI MAKLUMAT DAFTAR ASET ALIH BERNILAI RENDAH Satu 1 daftar untuk satu 1 unit Aset.

Carta aliran kerja pengurusan aset alih kerajaan. Objektif Pendaftaran Pendaftaran aset adalah bertujuan untuk-. TUJUAN 11 Menetapkan Garis panduan dan bahan rujukan bagi Pengurusan Aset Alih di Universiti Malaysia. PENGURUSAN ASET UNIVERSITI MALAYSIA SABAH Bagi memastikan pengurusan aset.

CARTA ALIR PENGURUSAN ASET ALIH UNIVERSITI PEKELILING BURSAR BIL 1 TAHUN 2018 211 JADUAL 2. 95 Semua urusan pengurusan aset termasuk penyelenggaraan pemeriksaan pelupusan dan hapus kira kehilangan aset adalah di bawah tanggungjawab PTJ yang mendaftar. CARTA ALIRAN PEMERIKSAAN ASET ALIH KERAJAAN MULA Penyediaan Jadual Pemeriksaan Aset Alih di awal tahun oleh setiap Bahagian Cawangan Lantikan Pegawai Pemeriksa oleh.

Lembaga Pemeriksa Pelupusan LPP 51 Lembaga Pemeriksa Pelupusan LPP hendaklah dilantik oleh Pegawai Pengawal Ketua Pengarah Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Aset Kerajaan JKPAK peringkat Kementerian. Tahunan Hapus Kira Aset Alih dan mengemukakan ke Perbendaharaan Malaysia sebelum 15 Mac tahun berikutnya. Tatacara Pendaftaran Aset Alih 101 Dokumen Rujukan Bagi mendaftar aset dokumen berikut boleh dirujuk-1011 Aset yang dibeli- i Pesanan Rasmi Kerajaan.

Tahunan Pelupusan Aset Alih Kerajaan dan mengemukakan ke Perbendaharaan sebelum 15 Mac tahun berikutnya. Carta aliran pelupusan aset alih kerajaan 53 jadual 4 proses kerja pelupusan aset alih kerajaan 54 kewpa-15 surat lantikan ahli lembaga pemeriksa 55 kewpa-16 perakuan pelupusan pep 56 kewpa-17 laporan lembaga pemeriksa 57 kewpa-18 sijil penyaksian pemusnahan aset alih kerajaan 58 kewpa-19 sijil pelupusan aset alih kerajaan 59 ii. Tujuan Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan TPA ini adalah bertujuan untuk menguruskan Harta Modal dan Aset Alih Bernilai Rendah yang meliputi Penerimaan Pendaftaran Penggunaan Penyimpanan Pemeriksaan Penyelenggaraan Pindahan Pelupusan Kehilangan dan Hapus Kira.

Garis panduan prosedur kerja pengurusan aset alih harta modal dan inventori ini dikeluarkan sejajar dengan 1 Pekeliling Perbendaharaan 1PP untuk perkara AM 11 Pengurusan Aset Kerajaan 1PPAM 21-27 Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan dan Peraturan Kewangan Universiti edisi terkini. DEFINISI 41 Aset Bermaksud harta benda kepunyaan atau milikan atau di bawah kawalan jabatan yang dibeli atau yang disewa beli dengan wang Kerajaan yang diterima melalui sumbangan atau hadiah atau diperolehi melalui proses perundangan. Pekeliling Perbendaharaan Malaysia AM 23 MS.

Pegawai Pemeriksa membuat pemeriksaan. 230 TATACARA PENGURUSAN ASET ALIH KERAJAAN AM 23 Pendaftaran 1. 3Aset Alih bermaksud aset.

CARTA ALIRAN KERJA PEMERIKSAAN ASET ALIH KERAJAAN Menguruskan pelantikan Pegawai Pemeriksa Menyenaraikan Harta Modal dan Aset Alih Bernilai Rendah yang akan dibuat pemeriksaan. Pegawai Pemeriksa membuat pemeriksaan. Carta Aliran Dan Proses Kerja Hapus Kira Carta aliran dan proses kerja hapus kira adalah seperti di Jadual 1 dan Jadual 2.

32 Pekeliling Perbendaharaan Bil. Gambar Aset Alih bagi mengesahkan Aset Alih tersebut perlu dilupuskan kepada Kuasa Melulus. TATACARA PENGURUSAN ASET ALIH KERAJAAN AM 21 Pendahuluan 1.

Carta Aliran Dan Proses Kerja Pemeriksaan Carta aliran dan proses kerja pemeriksaan adalah seperti di Jadual 3 dan Jadual 4. Objektif 11 Pelupusan aset kerajaan bertujuan untuk - 111 Memastikan agensi Kerajaan tidak menyimpan aset yang. Jadual 3 CARTA ALIRAN KERJA PEMERIKSAAN ASET ALIH KERAJAAN Menguruskan pelantikan Pegawai Pemeriksa Menyenaraikan semua Harta Modal dan Aset Alih Bernilai Rendah dalam pegangan.

Bagi tujuan keseragaman nombor siri pendaftaran aset Kementerian Jabatan seperti di Lampiran E. PROSES KERJA PENDAFTARAN ASET ALIH KERAJAAN BIL PROSES KERJA PEGAWAI BERTANGGUNGJAWAB DOKUMEN RUJUKAN 1 Terima aset bersama-sama punca maklumat- Pegawai Aset a Aset yang dibeli- i. Carta Aliran Dan Proses Kerja Hapus Kira Carta aliran dan proses kerja hapus kira adalah seperti di Jadual 7 dan Jadual 8.

Apr 16 2009 Dokumen proses kerja pemeriksaan Aset Alih Kerajaan ini disediakan sebagai panduan kepada semua Pegawai Aset dan Pegawai Pemeriksa yang telah dilantik di Kementerian Kerja Raya untuk menjalankan tugas masing-masing selaras dengan arahan dalam Bab C - Tatacara Pengurusan Aset Alih KerajaanPanduan ini bertujuan untuk membantu kesemua pegawai yang. 1Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan TPA ini adalah tatacara bagi menguruskan Harta Modal dan Inventori meliputi- 2Aset bermaksud harta benda kepunyaan atau milikan atau di bawah kawalan Kerajaan yang dibeli atau yang disewa beli dengan wang Kerajaan yang diterima melalui sumbangan atau hadiah atau diperolehi melalui proses perundangan. Pegawai Pemeriksa melengkapkan maklumat KEWPA-3 dan KEWPA-4 di ruangan pemeriksaan.

Istilah dan perkataan yang digunapakai dalam Garis Panduan Pengurusan Aset Alih GPPA UMS Versi 2017 hanyalah bagi maksud pengurusan aset alih sahaja. Pekeliling Perbendaharaan Malaysia KP 262013 MS. BENMPFA01 4 BAB I - PENDAHULUAN 1.


Iso Dms Interactive System


2


Am 2 Tatacara Pengurusan Aset Alih Kerajaan Penuh


E Iso Sistem Pengurusan Kualiti


E Iso Sistem Pengurusan Kualiti


3 13 Carta Aset


Carta Alir Aset Alih


Tatacara Aset 2


Carta Aliran Pelupusan Aset Alih Kerajaan


LihatTutupKomentar